Loano: Loano - San Pietrino - Loano

03:25h

Duration
Brief description

Deze wandeling vanuit het vakantiecentrum leid je door de bossen boven Loano, met als doel de kapel van San Pietrino (boven Boissano), waar je kan genieten van een prachtig zicht op de Ligurische kust (van Loano tot Borghetto Santo Spirito)!...

Difficulty

Oct
Nov
Dec
Description

Op deze wandeling klim je vanuit het vakantiecentrum tot op een hoogte van 500 meter tot aan de kapel van San Pietrino. Vervolgens neem je de afdaling tot in Boissano, het dorp vlakbij Loano.

Directions

Vanuit het vakantiecentrum (knooppunt A) slaat u linksaf. Aan het rond punt neemt u de eerste afslag (Via degli Alpini) zachtjes omhoog richting Morteo. Op einde links aanhouden (Via Carre). U ziet een groot infobord met alle wandelingen in de omgeving (knooppunt B). In de haarspeldbocht met piloon in achtertuin (knooppunt C) houd u rechts aan langs de muur met bogen omhoog (knooppunt D); Het asfalt gaat over in grind. Iets verder grindweg links inslaan (Monte Marmi (303) rechts laten liggen) door het bos; Bij de open ruimte aan de rechterkant (knooppunt E) links af slaan (afdaling); Blijf dit pad volgen; Op het einde kom je uit op een grotere grindweg (gele paal en ruitmarkering (knooppunt F); Houd rechts aan en stap omhoog (referentie: foto bruin hek); Volg deze steile grindweg zo’n 200 meter (ruitmarkering); Neem dan het smallere oplopende bospad aan de linkerkant (knooppunt G). Dit pad loopt zigzaggend omhoog tot op een hoogte van 500 m; Eens boven op de kam volg je verder de markeringen met de rode ruit (knooppunt I); Blijf op hoogte lopen tot aan de kapel van San Pietrino (knooppunt J)! Geniet van het uitzicht op de kustlijn! Laat dan de kapel achter je en stap rechtdoor (niet de heuvelrug op); Volg het pad met de volgende markeringen: een ‘rood kruis’ of ‘twee rode strepen’. Volg deze steile afdaling in de richting van Boissano. Opgelet: op einde van bospad sla je af naar links (knooppunt K) (Via S. Poalo of Via Gandarini) om te vermijden dat je later lang langs de grote weg moet stappen vanuit Boissano naar Loano; Volg de Via del Ginestre naar beneden (asfaltweg tussen de huizen). Uiteindelijk kom je uit op de SP25 (knooppunt M). Volg deze weg (wees voorzichtig!) tot aan het ronde punt vlak bij het vakantiecentrum; U hebt uw tocht met succes beëindigd!