Loano: Rifugio Pian Delle Bosse

01:33h

Duration
Brief description
Deze tocht brengt je via de Rocca Dell'Aio naar de Rifugio Pian Delle Bosse waar heel wat wandelingen op en rond de Monte Carmo langs lopen. We blijven echter op de flank en genieten onderweg van mooie vergezichten op de Ligurische kust tussen San Remo en Genua.
Tussen Rocca Dell'Aio en de Rifugio is het eventjes stevig klimmen.
Difficulty
medium
Rating
Technique
Fitness
Landscape
Experience
Starting point

Parcheggio Pian delle Bosse (Cascina Banca)

Route

Oct
Nov
Dec
Description

Een vrij sportieve lusvormige wandeling via de Rocca Dell'Aio en de Rifugio Pian Delle Bosse.

Directions
Neem net voor het begin van de parking het pad rechts en volg de markering met één rode stip richting Rocca Dell'Avio. In een bocht naar rechts splitst het pad. Ga hier rechtdoor (let op de markering met één stip). Je verlaat het bos en volgt een iets breder pad dat links naar beneden loopt. Aan de rechterzijde ligt een steenhelling di door het water werd uitgegraven.
Iets verderop neem je rechts een smal paadje tussen de lage begroeiing.
Opletten dat je dit niet mist. Het pad loopt nu deels door lage begroeiing, deels door bos, deels over stenen geleidelijk aan op en af tot je aan de Rocca Dell'Aïo komt.

Op de rots zie je mogelijk rotsklimmers aan het werk. Het 'rode stippen-pad' draait rechts omhoog en eindigt aan een bordje met tips voor klimmers. Hier kruis je een route met rood-gele kleuren en de letters TA (van Terre Alte). Volg deze naar rechts. De route loopt langs de flank van de Monte Carmo.
De aanduidingen zijn niet altijd goed zichtbaar. Goed uitkijken dus.
Blijf zoveel mogelijk links. Er volgt wat klauterwerk en uiteindelijk kom je aan een open plek waar de Rifugio Pian Delle Bosse staat.
Er is gelegenheid tot een tussenstop. Je kan er iets drinken en/of eten.
Buiten is ook plaats voor een rustpauze. Je hebt er een prachtig uitzicht.

Vanaf de (lege?) waterbak aan het (ook al lege?) vijvertje neem je het pad naar beneden.
We volgen nu de markering met twee rode vierkantjes. Via een brugje , kom je uiteindelijk weer aan het vertrekpunt op de Parcheggio Pian Delle Bosse.